Proces

1.      Zadanie będziecie wykonywać w grupach czteroosobowych. Składać się ono będzie z kilku etapów, którymi zajmować się będą kolejne grupy.

2.      Etap I.
Zbieranie informacji z różnych źródeł o bryłach obrotowych i wykonanie prezentacji multimedialnej w MS PowerPoint. Tym zadaniem zajmie się grupa I.  Zwracacie uwagę na matematyczne spojrzenie na bryły: Rodzaje brył obrotowych?, Jak powstają?, Jak obliczyć pola i objętości?

3.      Etap II.
W tym samym czasie grupa II zbiera informacje na temat zastosowania kuli w codziennym życiu. Należy podać przykłady np: bombki, lizak, biżuteria, globus itp. Łącznie z wyliczeniami pola i objętości tych przedmiotów. Następnie, wyniki obliczeń, zdjęcia i informacje przedstawiacie w prezentacji multimedialnej. 

4.      Etap III.
Grupa III wykonuje modele brył obrotowych z kartonu i przygotowuje wystawę.

5.      Etap IV
Następna grupa przygotuje test sprawdzający wiadomości i umiejętności z zakresu brył obrotowych i przeprowadzi go w klasach  III gimnazjum. Następnie przedstawi wyniki tego testu.

Źródło:
http://matma.prv.pl/obrotowe.php
http://www.brylyobrotowe.giro.cba.pl/